دانلود فیلم جوکر ۲۰۱۹ Joker

جزئیات فیلم سینمایی جوکر :
کارگردان : تاد فیلیپس

تهیه کننده : تاد فیلیپس

نویسنده فیلمنامه : تاد فیلیپس و اسکات سیلور

دانلود فیلم جوکر ۲۰۱۹ Joker 

موسیقی : هیلدور گودنادوتیر

تدوین : جف گروث

تاریخ انتشار : ۳۱ اوت ۲۰۱۹ در ونیز و ۴ اکتبر ۲۰۱۹ در آمریکا

درباره فیلم جوکر :

فیلم جوکر  یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی ، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است.

جوکر نخستین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی بلک است که مشتق شده از دنیای سینمایی دی‌سی است.

داستان فیلم در سال ۱۹۸۱ و شهر گاتهام سیتی رخ می‌دهد و داستان زندگی کمدین شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک را دنبال می‌کند که بعد از تجربه‌های تلخ متعدد وارد دنیای جرم و جنایت شده و با لقب جوکر به شهر بازمی‌گردد.

واکین فینیکس نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌است؛ بدین ترتیب او بعد از سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و جرد لتو پنجمین شخصی است که در یک اثر سینمایی این نقش را ایفا کرده‌است.

فیلیپس علاقه‌مند بود که فیلم به فضای آثار کلاسیک مارتین اسکورسیزی نزدیک باشد و برای همین از آثاری همچون راننده تاکسی (۱۹۷۶)، گاو خشمگین (۱۹۸۰) و سلطان کمدی (۱۹۸۳) برای نوشتن متن الهام گرفت.

طرح اصلی داستان که ریشه شخصیت جوکر را به تصویر می‌کشد نیز از کتاب مصور بتمن: شوخی مرگبار اقتباس شد. فینیکس ابتدا نسبت به پذیرفتن نقش تردید داشت اما در نهایت در فوریه ۲۰۱۸ به پروژه پیوست.

فیلم جوکر ، تاد فیلیپس بر چهره شرور نمادین متمرکز است و برخلاف هر فیلم دیگر درباره این شخصیت معروف که تاکنون در پرده بزرگ ظاهر شده است ، داستان اصلی است. اکتشاف فیلیپس در مورد آرتور فلک ، با بازی فراموش ناشدنی از جوآکین ققنوس ، مردی است که در تلاش است راه خود را در یک جامعه شکسته مانند گاتهام پیدا کند.
در طول روز به عنوان دلقک کار می کند ، شبها سعی می کند کمدین کاباره باشد … اما او می فهمد که به نظر می رسد سهام خندوانه اوست.
به دام افتاده در یک وجود چرخه ای که همیشه بین بی تفاوتی و بی رحمی قرار دارد ، آرتور تصمیم اشتباهی خواهد گرفت که یک واکنش زنجیره ای از وقایع را تحریک می کند ، که برای تجزیه و تحلیل خام این شخصیت مفید است.
کاوش توسط کارگردان تاد فیلیپس در مورد آرتور فلک ، مردی که نادیده گرفته شده از جامعه است ، نه تنها می خواهد یک مطالعه خام از شخصیت باشد بلکه یک داستان گسترده تر نیز با هدف ترک یک تدریس ، یک هشدار است.
علاوه بر خواکین ققنوس ، بازیگران این فیلم رابرت دنیرو ، زازی بیتز و فرانسیس کنروی بازی می کنند.

آهنگی که در تریلر فیلم جوکر شنیده می شود “لبخند” است که توسط کمدین چارلز چاپلین برای فیلمش “روزگار مدرن” (۱۹۳۶) ساخته شده است.

واکین فینیکس برای بازی در جوکر مجبور شد وزن خود را ۲۳ کیلوگرم کاهش دهد و به نوعی خود را لاغر کند.

خلاصه فیلم جوکر :
سال ۱۹۸۱، مرد میانسالی به نام آرتور فلک به همراه مادر خود پنی در شهر گاتهام زندگی می‌کند. آرتور به عنوان دلقک در مهمانی‌های مختلف ظاهر شده و خرج خود را اینگونه درمیاورد. گاتهام با جرم و جنایت‌های سازمان‌یافته مواجه شده و فقر و بیکاری مردم شهر از جمله آرتور را آزار می‌دهد.

آرتور به یک اختلال عصبی ناخویشتن‌داری عاطفی دچار است و در مواقعی که کنترل خود را از دست می‌دهد، به طرز هیستری می‌خندد.

آرتور که در وضعیت بدی به سر می‌برد، بعد از وقایع متعدد از جمله مورد حمله قرار گرفتن توسط سارقان گاتهام، تصمیم می‌گیرد که زندگی خود را تغییر دهد که این اقدامات او به مرور منجر به شورش مردم فقیر علیه ثروتمندان در گاتهام می‌شود.

دالفک

ادامه مطلب